Първоначално публикувано от Ali.Sali
Покажи съобщение
Известие
Collapse
No announcement yet.
Здравина 147
Collapse
X
-
Now: 156 2.5 V6 24V
Ex: 147 Ti, GT V6, 147 1.6, 145QV, 155 TS, Gtv Cup pack, 75 1.6 I.E.
Comment
-
Ето едно добро четиво по въпроса за конструктивните методи за разсейването на енергията от удара:
https://www-esv.nhtsa.dot.gov/Procee...ESV-000321.PDF
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Мани ти четивата...погледни фактите,значи смачканата 156-ца е много надеждна ''разсейва енергията'' много добре...поне от видяното от теста но е само със скромните 1,5 резултат а на краш тестовете се оценява именно безопасността....много странноAlfa 155 1.9TD '97EX
Alfa 166 2.4 JTDEX
Alfa 156 2.4 JTD
Comment
-
Да оставим настрана оценките от краш тестовете и да мислим с главите си:
Силата, която те убива е:
F = m.a (втори закон на Нютон)
където m е масата на тялото ти а a e ускорението на което то е подложено.
Тъй като масата не се променя, единственото интересно в случая е ускорението.
Него го намираме от формулата:
a = (V1 - V2)/t
където V1 е началната скорост, V2 е крайната скорост и t e времето, което изминава докато V1 се промени на V2.
В случая с удар в неподвижен предмет, V1 ще е скоростта с която сме се движили преди да настане удара а V2 = 0.
И така се оказва, че силата, която ще ни убие или няма да ни убие е:
F = m.V1/t
Откъдето следва, че при вече дадени m и V1, от критична важност е "t" (времето за което ще спрем), като колкото то е по-малко, толкова силата ще е по-голяма и обратното.
Сега мислете, кога това време е възможно най-голямо.
Ако си в много здрава кола и тя не се деформира никак или се деформира много малко, това време ще е нищожно малко.
Ако си в хартиена кола, хартията ще се смачка също за много малко време и ефектът ще е същия.
Ако си в кола в която ламарините се мачкат постепенно отпред назад, докато деформацията достигне до клетката с пасажерите а тя остане здрава, това време ще е възможно най-голямо, респективно - онази сила ще е най-малка.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
И какво ще стане примерно, ако си карам джипа БМВ, голямо БМВ и срещу мен в моето платно иде малка смешна и мека 147 и аз вместо да натисна спирачка да спирам натисна газта до край, ще ми стане ли нещо или само ще се разклатя докато го избутвам на някъде.Не всички, които се скитат, са изгубени.
Comment
-
Разглеждаме случая на удар в неподвижен обект. Ако с твоето много голямо и много здраво БМВ се удариш челно в бързия влак, вероятно пътниците във влака нищо няма да усетят а ти няма вече да пишеш по форумите.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение"Формулките" са си много добри и представляват единствената вярна отправна точка за тези, които ги разбират.Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеДа оставим настрана оценките от краш тестовете и да мислим с главите си:
Силата, която те убива е:
F = m.a (втори закон на Нютон)
където m е масата на тялото ти а a e ускорението на което то е подложено.
Тъй като масата не се променя, единственото интересно в случая е ускорението.
Него го намираме от формулата:
a = (V1 - V2)/t
където V1 е началната скорост, V2 е крайната скорост и t e времето, което изминава докато V1 се промени на V2.
В случая с удар в неподвижен предмет, V1 ще е скоростта с която сме се движили преди да настане удара а V2 = 0.
И така се оказва, че силата, която ще ни убие или няма да ни убие е:
F = m.V1/t
Откъдето следва, че при вече дадени m и V1, от критична важност е "t" (времето за което ще спрем), като колкото то е по-малко, толкова силата ще е по-голяма и обратното.
Сега мислете, кога това време е възможно най-голямо.
Ако си в много здрава кола и тя не се деформира никак или се деформира много малко, това време ще е нищожно малко.
Ако си в хартиена кола, хартията ще се смачка също за много малко време и ефектът ще е същия.
Ако си в кола в която ламарините се мачкат постепенно отпред назад, докато деформацията достигне до клетката с пасажерите а тя остане здрава, това време ще е възможно най-голямо, респективно - онази сила ще е най-малка.ако не се лъжа това го учихме в училище едно време.. но никога не съм бил добър по физика :Д
Пс : дебат между този коментар и : моето бмв фррррр и той оттам пррр фююю и аз съм окей той не :Д :Д шегица
Sent from my EVA-L19 using Tapatalk
Comment
Comment